Ako vzniká Grétkin Tip? Creative Hunterka Grétka o svojom love inšpirácie

Grétku, ako ju my familiárne nazývame, určite poznáte z našich nábytkových kampaní. Už štvrtým rokom pre vás vyberá kúsky svetových značiek a radí, ako ich správne kombinovať a na čo sa primárne zamieravať. My sme ju dnes pre vás vyspovedali v špeciálnom rozhovore. Štúdium, práca, bývanie, dizajn a lov produktov. Spoznajte ju aj vy o čosi viac.

P9130128
Zoznámte sa: Creative Hunterka Grétka.

Margaréta Švecová, Creative Hunterka a lovkyňa tých najkvalitnejších nábytkových kúskov pre našich zákazníkov. Asi takto by sme tvoju pozíciu popísali my. Ty však vidíš ďaleko hlbšie. Aký je tvoj bežný deň a čo tvoja práca obnáša?

Moja práca sa skladá z viacerých etáp. Tou prvou a najdôležitejšou je získavanie nových dodávateľov, výber tých správnych produktov, kontrola všetkých podkladov a fotiek, dohadovanie podmienok, dopravy a cien. Následne nastane plánovanie do kalendára a neskôr spracovanie kampane on-line, čo má zas na starosti náš tím copywriterov. Na mne je vždy finálna kontrola a potvrdenie s dodavateľom.

To je tvoj každodenný chlieb pred samotným spustením kampane. Čo však nastane počas kampane a po jej skončení?

Počas kampane je nutné sledovať počet rezervovaných kúskov a prípadne ich navyšovať, odpovedať na otázky zákazníkov a riešiť všetky záležitosti, ktoré sa vyskytnú. Po skončení kampane komunikujem s logistikou, ktorá zabezpečí dopravu k nám na sklad. Odtiaľ už sú všetky produkty distribuované koncovým zákazníkom.

P9130107
Dennodenné komunikovanie s dodávateľmi, plánovanie kampaní, marketingové akcie. Aj napriek náročnej práci Grétke nemizne úsmev z tváre.

Vyzerá to skutočne na slušný obnos práce…ako to zvládaš?

(Úsmev) To určite je. Tento proces prebieha pre všetky značky, ktoré na Bonami máme, preto je dobré fungovať tak trochu multifunkčne a zvládať viac vecí naraz.

Moja práca sa ale skladá aj z kreatívnejšej časti, a to je napríklad navrhovanie náladových kampaní, podkladov pre témy do magazínu a návrhy rôznych marketingových akcií pre nábytok. Takto je to vyváženejšie a o to viac ma to baví.

Vyštudovala si interiérový dizajn na Fakulte architektúry v Bratislave. Bol to splnený sen, alebo si sa k nemu dostala postupne?

Určite to bol splnený sen. Pamätám si, ako ma vždy na hodinách dejepisu zaujímala skôr architektúra Egypta, Peru alebo ázijských chrámov a kreslila som ich do skicára. K architektúre ako takej som sa dostala už na strednej škole, kde som študovala pozemné staviteľstvo. Vďaka štúdiu som si vytvorila lepší obraz o tom, na čo sa chcem v budúcnosti zameriavať. Nakoniec zvíťazil interiérový dizajn a konštrukcie nábytku, s ktorými som začala na Drevárskej fakulte vo Zvolene a neskôr pokračovala v štúdiách na Fakulte architektúry v Bratislave.

P9130095b
„Štúdium vám pomôže vytvoriť si dokonalý obraz o tom, čím sa chcete v budúcnosti živiť. U mňa zvíťazil interiérový dizajn.“

Čo všetko štúdium obnášalo a kde si sa vďaka nemu mala možnosť pozrieť?

Pre mňa bolo rozhodne najzaujímavejšie doktorandské štúdium. Mala som možnosť vyskúšať si štúdium aj z druhej, „učiteľskej stránky” a venovať sa niečomu skutočne do hĺbky. U mňa to bola  humanizácia mikroprostredia. Prakticky som skúmala dizajn viac zo psychologickej stránky ako tej estetickej a odhaľovala som, ako vplýva interiér na ľudské správanie, čo ma fascinovalo.  Neskôr som sa špeciálne zameriavala na vplyv na deti s poruchami videnia. V rámci môjho výskumu som mala možnosť stráviť časť štúdia na Unitec Institute of Technology v Aucklande, kde som aj spracovávala finálny výskum.

Pozícia Creative Huntera v Bonami obnáša sledovanie trendov týkajúcich sa bývania, v tvojom prípade hlavne nábytku. Kde čerpáš inšpiráciu pri svojej práci?

Inšpiráciu čerpám všade! Vezmi si časopisy, sociálne siete či zahraničné blogy. Tou najkrajšou a najintenzívnejšou inšpiráciou sú však veľtrhy, ako napríklad Salone de Mobile v Miláne alebo IMM v Kolíne (Internationale möbelmesse, pozn. autora), na ktorých popredné značky určujú, čo sa bude „nosiť” v nadchádzajúcej sezóne. A tým nemyslím oblečenie (úsmev).

P9130047
„Časopisy, sociálne siete či zahraničné blogy.  Inšpiráciu čerpám všade navôkol.“

Chápem. Prejdime k niečomu výsostne aktuálnemu. Ako vzniká Grétkin tip? Čím musia byť produkty výnimočné, aby sa do tvojho výberu dostali?

V zásade môžu byť do Tipu zaradené všetky nábytkové značky, ktoré sa na Bonami objavia. Každý jeden produkt prechádza rovnakým výberom a musí spĺňať všetky parametre náležité na predaj online. Môžu to byť jednak najpopulárnejšie produkty medzi zákazníkmi alebo novinky už od overených značiek, poprípade značky, ktoré sme objavili na veľtrhu a mali sme možnosť ich kvalitu overiť naživo. Vždy však ide o produkty a značky, ktoré vynikajú dizajnom alebo samotným príbehom.

P9130086
Grétka sa pri svojej práci drží hesla, že nábytok má byť hlavne funkčný a kvalitný.

Čo tvoja obľúbená značka? Máš nejakú?

Určite (úsmev). Moja obľúbená značka je dánska firma Softline. Nedám dopustiť na kvalitu a prevedenie kresielok Eden. Na výstavách majú podľa mňa vždy najkrajší stánok, ktorý hrá farbami a jednoduchým dizajnom. Okrem toho, že ich produkty sú krásne, sú aj ergonomicky a prakticky veľmi dobre navrhnuté. Určite túto značku odporúčam.

Jeden z najčastejších problémov, ktorí ľudia riešia pri zariaďovaní interiéru je jeho veľkosť. Existuje nejaké univerzálne pravidlo pri výbere nábytku do malého bytu?

Asi by som sa na to pozrela z trochu iného uhla. Na prvý pohľad sa to nemusí zdať, ale výhodou malého bytu je práve jeho kompaktnosť. Zmestí sa doň iba málo vecí a nieje preplnený zbytočnosťami, ako sa často stáva vo väčších bytoch. Je však nutné trochu viac premýšľať.  Z môjho pohľadu považujem za základné pravidlo zariaďovania malého bytu viacúčelovosť jeho zariadenia.  Dôraz je dobré dávať na úložné priestory, ktoré by mali byť hlavne nenápadné.

P9130063
„Malý byt nemusí byť nutne na škodu. Investujte do viacúčelového zariadenia,“ radí Grétka.

Ako to myslíš?

Uvediem príklad. Nie je nič horšie ako v malom byte obrovská čierna skriňa, kde sú naukladané veci od vysávača až po sezónne oblečenie. Vhodným riešením sú svetlejšie farby, pretože tie menšie priestory opticky rozšíria. Určite je dobré vyberať nábytok v jednoduchých tvaroch, doplnený o kontrastné prvky vo forme textilu a dekorácií, poprípade koberca. Väčší nábytok by mal byť v neutrálnych alebo svetlých farbách. Takýmito trikmi sa dá zútulniť a rozumne obývať aj ten najmenší byt.

Čo tvoje bývanie?  Mohla by si povedať, že žiješ vo svojom vysnívanom bývaní alebo to ešte niečo potrebuje?

Byt v ktorom bývam je nádherny a svetlý, ale k dokonalosti mu ešte niečo chýba, napríklad rekonštrukcia (smiech). Už teraz v ňom mám mnoho vecí z Bonami a neviem sa dočkať, kedy sa do nej s manželom pustíme, aby konečne vynikli. Súčasné bývanie zdobia práve spomínané kresielka Eden od firmy Softline, alebo nábytok do spálne z kolekcie Mamma od firmy Jitona. Sedačku, koberec, svietidlá a jedáleň máme v škandinávskom štýle. Budúci vysnívaný interiér bude určite kombinácia dreva, bielej, sivej a modrej farby.

P9130089

Mala by si na záver nejaké odporúčanie, čomu by ľudia pri kupovaní nábytku online mali venovať zvýšenú pozornosť?   Prečo by sa podľa teba nemali báť?

Chápem, že nakupovanie pre laika je cez internet náročnejšie, pretože si nevie predstaviť materiál, veľkosť alebo farbu produktu. Zvýšenú pozornosť by určite mali venovať rozmerom a materiálu. Báť sa nieje čoho, určite aspoň nie u nás na Bonami, kde máme garanciu vrátenia peňazí do 30 dní bez udania dôvodu. Výhodu v predaji on-line vidia aj dodávatelia, ktorí nemusia nábytok skladovať a platiť zaň „nájom”. Je pre nich výhodnejšie a lacnejšie ponúkať produkty on-line, ktoré sa nelíšia v kvalite oproti tým  v showroomoch. Ďalším plusom nakupovania online je pohodlie, pretože si nábytok môžete v pokoji premyslieť, rovnako ako premerať priestor v byte.

P9130051

Foto: Monika Příkopová

Za poskytnutie priestorov ďakujeme Pavilonu.

Leave A Reply

Navigate